Filmes firkálmányaim

Ez egy filmes blog, megpróbálok minél több filmélményemről írni ide, de más filmestémák is felkerülhetnek.

Friss topikok

HTML

Taplógáz – Ricky Bobby legendája (Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, 2006)

2008.11.21. 14:24 | PokerFace | 3 komment

 

 
 Will Ferrell munkássága iránt a Jay és Néma Bob filmben látott alakítása miatt kezdtem érdeklődni, aztán megnéztem a Sulihuligánokat és csak tovább nőtt a szememben mint komikus, aztán jött még a Mi a manó amiben szintén nagyon tetszett. Mikor hallottam, hogy jön a Taplógáz odáig voltam, mivel a másik kedvenc komikusom Sacha Baron Cohen (sírtam a nevetéstől a Boraton, mondjuk ezzel nem voltam egyedül a moziban) szintén szerepel a filmben. Szóval amennyire vártam először annyira elterelődött róla a figyelmem és végűl szégyenszemre kihagytam a mozit, és ezt nagyon meg is bántam miután megnéztem DVD-n.
 
 A film Ricky Bobbyról szól (Ferrell) akiből véletlenül autóversenyző lesz és mellesleg vele együtt legjobb barátjából is (Reilly), de magasról ugye nagyot lehet esni. Egy új francia pilóta (Cohen) nem csak legyőzi, de kórházba is juttatja egy verseny során, ezek után házát és feleségét legjobb barátja lenyúlja, így hát csődbe megy az élete. Azonban apja unszolására újra versenyezni kezd.
 
 Azért bántam meg, hogy nem moziba néztem ezt a filmet, mert nem csak a szokásos abszurd karikatúrákat és agyament poénokat kapjuk hanem még pluszba nagyon jól megcsinált autóversenyeket, amiket nagyon bánok, hogy nem élvezhettem a nagy vásznon, bömbölő hangfalakkal. A film mégse tökéletes, mivel szuperül indít, az elején ahogy Ricky versenyző lesz, az asztali ima, a francia a bárban, a kórházas jelenetek mind könnyfakasztóan viccesek. Ámde a film közepén nagyobb űr van mint Ricky Bobby felyében. Miután elveszti szinte mindenét az anyjához költözik a gyerekekkel és ennyi. Igaz akadnak itt is vicces jelenetek, például amikor elveszik Ricky jogsiját, de az első szinte végigröhögött fél óra után ez kevés. Aztán újra beindul Ricky és ezzel újra elkezd a film felfelé ívelni, aztán a végén egy igazán "dögös" futamot láthatunk, és pár dögösebb poént (mellszépségverseny). Miután egy igazi klisés jelenettel lezárják a filmet, bár én ezt is poénként fogtam fel, a felirat közben jönnek a bakik amik felteszik az i-re a pontot. Főleg Michael Clark Duncan improvizálása amit már Will Ferrel se bír ki nevetés nélkül, és ha már itt tartunk ki kell még emelnem John C. Reilly-t aki szintén nagyon sokat tesz a filmhez, az improvizált hülyeségeivel és magával a nagyon vicces alakításával is.
Összegezve a film tényleg egy nagyon szuper vígjáték, csak rá kell érezni a film (és Will Ferrell) humorára. A film egyetlen hibája a közepén lévő kisebb üresjárat.
 
10/8
 
PokerFace

Címkék: kritika film vígjáték will bobby ferrell taplógáz rick

A bejegyzés trackback címe:

https://pokerfacesmovieblog.blog.hu/api/trackback/id/tr44781238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.30. 14:58:30

Will Ferrell humorra nem tudtam ráérezni, az idei két filmje is szinte egy nagy nulla, ez a Taplógáz olyan 40 % körüli.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.11.30. 14:59:03

Ja és a Jay és Néma Bob hatalmas volt:)

PokerFace 2008.12.01. 16:56:17

Az idei két filmje alatt mit értesz? A Fél-profi gondolom az egyik, na az tényleg hatalmas csalódás volt Ferrelltől, de a Step Brothersben még reménykedem.
süti beállítások módosítása